Roadtrip! Dag 1


 



Efter en lyckad tripp till Portsmouth så var vi laddade att åka ut på en längre resa, så när det var bank holiday på en måndag (=långhelg) vecka 21 så tog vi bilen och åkte norrut i landet.



Carolin var med, och hela helgen hade vi all aggro på cyklister. Och joggare. Och fotgängare.



Vi åkte först till Birmingham,  där vi hamnade på 70-tals klubb och festade med smurfar...



... Kanonkul!



Vi är för coola för oss själva.



Vi blev kompis med vakten, trots hans förmåga att se cheesy ut på kort.



Vi träffade tomtenissar...



... och vi hängde med statyer.

Sedan gick vi hem till bilen som stod i ett parkeringshus. Jag vaknade upp vi fyratiden kanske, tror att någon stod och knackade på fönsterrutan. Sedan när jag vaknade till så hörde jag motorljud. Jag satte mig upp och kikade ut, en väktare hade stått med sin bil bredvid våran och körde iväg och försvann bakom en cementvägg. Där stod han typ en kvart innan han körde iväg helt. Mycket märkligt. Och vi blev illa till mods och körde därifrån. Istället hittade vi sovplats på ett serviceställe efter vägen.
Där väcktes vi efter ett tag av en bil som körde upp på en trottoarkant och in i en buskade samtidigt som han tutade. Och en svart bil som stod bredvid våran såg vi blev bortskjutsad av en bärgningsbil. När vi vaknade igen någon timme senare, så var bilen tillbaka! Och gissa vad? Efter en liten stund kom en annan bärgningsbil och skjutsade bort den, igen! Mycket märkligt. Märkligt, märkligt.
Men vi hade ändå kul i Birmingham!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0