Kingston med Hanna









Äventyrade med Hanna igår, målet var att komma till Kingston för att spendera lite pengar på kläder. Istället gick de mesta av utgifterna till tågbiljetter. En resa till Kingston med bil tar kanske 40 minuter. Men tack vare min och Hannas tåg-åkar-skills tog det tre och en halv timme. Anledningen?

Jag gick hemifrån halv tolv och tog tåget från Ash till Guiford, och från Guilford till Woking. I Woking träffade jag Hanna och vi åkte till Clapham Junction, där vi insåg att vi åkt för långt. Tåg tillbaka till Surbiton och därifrån vidare till Wibledon och därifrån vidare mot Hampton Court utan biljett och höll på att få betala böter, men kontrollanten suckade och skakade på huvudet a la "stackars dumma svenskar...!" Väl framme i Hampton Court verkade det inte gå några tåg mot Kingston så vi gick en halvtimme kanske innan vi var framme.
En superdag helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: johnny

låter som en kanondag! :)

2009-09-06 @ 16:30:49
Postat av: Anonym

nu kan jag ta de här blderna härifrån, toppeen! såhär går det om man har förgiftat hjärnan med socker i tio månader, håll dig borta från puddng!

2009-09-06 @ 23:55:47
Postat av: Erika

Johnny; det var det!

Anonym; (utgår från att det är Hanna), ska försöka undvika pudding... Kan dock bli svårt då det är en standardgrej här!

2009-09-08 @ 21:11:02
URL: http://eleganzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0