Where nothing changes



Grät nästan lite då jag lämnade england för ungefär två veckor sedan.
Skrattade lite då jag landade i sverige.
Dog lite då snöstormen härjade utanför tågfönstret.
Ändå så lever jag fortfarande.



Jag åkte tillbaka till england i måndags och blev lite lättare om hjärtat då jag såg att marken låg bar då planet började flyga över engelsk mark.
Men vad händer?
igår kväll vid fem så börjar snön falla och nu ligger ca 30 cm snö på backen. Folk går inte till jobbet, skolorna är stängde och folk överger sina bilar efter vägen för att istället gå hem. Gatorna kryllar av folk - alla var lediga idag och passade på att leka i snön. Jag och ungarna byggde fort och kastade snöbollar på varandra. Hela famlijen åkte till en pub och åt lunch. Jag älskar engelska pubar. Det var fullt med folk, som sagt - alla var lediga idag. Nästan alla, there is.
Vid bardisken satt ett par och spelade shack och lite längre in i puben stod två tjocka medelålders män och kastade dart. Det var blandat med pensionärspar, ensamma män, hundar, tjejgäng och barnfamlijer. Alla dras liksom till puben. Jag älskar mångfalden. Jag hatar snön.
Som tur är så är det inte kallt.
Ligger på ca 5-8 minus om jag får gissa hej vilt.
Mitt college är stängt imorgon, precis som pojkarnas skolor. Så det blir väl till att bygga vidare på forten och jag kan knappt vänta tills snön smälter bort och allt återgår till det vanliga, snöfria england.



Det var härligt att få vara hemma i sverige igen - även om det var för snöigt och kallt för min smak.
Det är konstigt hur man kan bo utomlands 4 månader och sedan bara komma tillbaka och... allt är som vanligt. Allt är precis som förut. Kompisarna är som vanligt, famlijen är som vanligt, omgivningarna var som vanligt, den haltande killen på Ica har visserligen färgat håret, men det är ju ändå han. Pressbyrån hade öppnat nära Oscargallerian, men Frisco-målet på MAX var fortfarande att dö för. Eller, jag måste erkänna; jag föråt mig på snabbmat. Så igår var jag och Sandra iväg till ett gym här i närheten, på Ash Manor. Ska dit på introduktion imorgon eftermiddag om de nu har öppet.
Jag - gymma... Never thought that would happen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0