Måndag



Idag har jag haft en ganska aktiv dag, om jag får säga det själv. Inte i den mån att jag tränat och varit duktig på så vis, utan för att jag fått mycket gjort.

Dagen började somv anligt med att städa undan efter frukosten, och därefter åka iväg tidigare än vanligt till colleget. Det har varit stora gula skyltar efter vägen senaste tiden som indikerar att min väg till skolan kommer att vara stängd. Så, iväg en kvart tidigare så att jag hinner i tid ändå, även om jag måste köra en massa konstiga omvägar. MEN! Inga vägavstängningar över huvud taget. Toppenbra, och jag var framme en halvtimme innan exam började.
Skrev på två timmar en rapport med plan och draft, inkasserade pengar från Hanna via min lärare Tony. Sprang ner till Natwest och satte in pengar på mitt kort och sedan upp till colleget igen för att hämta bilen och åka hem.
Väl hemma så fick Aladdin stå på medans jag strök hiskeligt mycket tvätt, tvättade två maskiner åt barnen, dammsugat nedervåningen och dammat YTTERLIGARE persienner. Nu har jag dammat alla persienner i huset och den som klagar på att persiennerna är dammiga i detta hus... Hur är det vi brukar säga brudhalvor? DET ÄR DÖDSSTRAFF PÅ DET!!!!!
Hm, sedan har jag hämtat Sam på bussen och toastat bagels åt båda barnen OCH stått modell när de vill fota någon med sina nya DSis. Eller hur säger man Dsi i plural nu igen?
Just nu lagar jag mat. Eller ja, potatisen kokar. Därför har jag tid att blogga. Potatisen ska sedan stekas och så ska fisken in i ugnen. Men först ska jag ta itu med tvätten som just tumlats klart.
Sedan efter det så sticker Sandra tillbaka till jobbet och Rob åker och tränar så jag blir barnvakt.

Vad har ni gjort idag??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0